Gyorstalpaló a blogról.

Miután a zsűri nehezményezte a bloggal kapcsolatban, hogy túl személytelen lett ezért egy nyúlfarknyi rovattal próbálom ezt az igényt kielégíteni. Alapvetően  három rövidke témát fogok körbejárni ebben a bejegyzésben és ezek után kivonom magamat a sorokból, vagyis nem lesz ilyenről több szó.

Ki is az-az R.Márti Lilla?
Talán egy blog esetében a létrehozó személye is fontos és bár én bizonyos mértékben próbáltam elvonatkoztatni magamtól itt a blog témája miatt, most ezt a kis falat mégis le kell bontanom. A "kreatív" monogram/blogger név a Rózsa Márti (hivatalosan Márta, de azt majd 10-20-30 év múlva inkább...) Lillát takarja. Nem szeretném a bemutatkozással fecsérelni senki idejét így röviden én: 18 éves lány,aki a szegedi Deák Ferenc Gimnázium, humán tagozatos(?) tanulója. Emelten tanulom a magyar és történelmet már negyedik éve és ennyi, így állunk 2016-ban. 

Decembertől annyi változás történt, hogy a koromhoz hozzáadtunk egy évet és a nyár folyamán lecseréltem a Deák padjait  az SZTE- BTK magyar alapszakjára.

Alapinformációk blogról: 
A Regényben a történelem pályázatra készült az egész blog. Az első világháborúval kapcsolatos cikkek kis gyűjteménye, valamint Tompa Andrea Fejtől s lábtól regényének elemzése a témája. 

Hogyan készült az esszé?
Mint egyszerű gimnazista sajnos nem sok fogalmam volt arról, hogy hogyan is kellene nekikezdeni egy ilyen monumentális (eleinte rettegtem a tízezer karaktertől, majd a végén már a négyszerese is alig volt elég.) munkát. Erdélyi Eszter kiváló magyartanárnőm tanácsára hallgatva először vázlatokban összefoglaltam az érinteni kívánt pontokat a regényből, amelyeket ő később elbírált. Majd ezek után, ahogy az lenni szokott (nálam legalább is mindig ez van) elraktam a fiókba a vázlatot és soha többé nem vettem ki. Az októberi borongós vasárnapokon elkészült egy húszezer karakteres esszéváltozatom, amire a tanárnő nemet mondott. Legalább is a végére... Ezt követően az őszi szüneten első napjai, akárcsak az iskolanapok, hajnali ötkor kezdődtek és hatalmas fekete tea adagok elfogyasztását követően elkészült a végleges esszé. A közel tizenkét oldalas szöveg végül több korrigálás során elnyerte a végleges külalakját is, amit aztán a bejegyzésbe való beillesztést követően kezdhettem is újra. 
Az esszéírás fáradalmainak kipihenése közben kiegészítő anyagokat válogattam össze a világháborúról. Külön köszönet illeti a tanárnőt, aki elvállalta, hogy Tompa Andreával és a regénnyel kapcsolatban gyűjt bibliográfiát és mindemellett még hajnalok hajnalán is átolvasta a legapróbb változtatások miatt is a szinte kisregénnyé kinövő elemzést.
Magáról az esszéről külön megszeretném említeni, hogy nem véletlen nem jelöltem meg felhasznált forrásanyagot benne. Alapvetően a tiszta olvasás és értelmezés híve vagyok, így nem olvastam utána a regénynek sehol. Kivételnek tekinthető talán, hogy miután június elején megkaptam nyári olvasmánynak a moly.hu-n átfutottam az értékeléseket, nem a legnagyobb alapossággal. 

Értékelés a blogról

Címkék: blog